Pandora i UNICEF razem dla edukacji

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty.
Pandora

Pandora i UNICEF nawiązują globalne partnerstwo, aby umożliwiać edukację dzieciom i młodzieży na całym świecie.

Nowy Jork, 5 września 2019 r. - Pandora i UNICEF ogłosiły nawiązanie globalnego partnerstwa, aby wspólnie nieść pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom. Program działań będzie wspierał najmłodszych w realizowaniu ich potencjału oraz zapewni im zdrowe i bezpieczne warunki życia. Trzyletnie partnerstwo międzynarodowej firmy produkującej biżuterię i UNICEF zapewni finansowanie szkoleń z zakresu rozwoju umiejętności życiowych, ze szczególnym uwzględnieniem programów wspierających wzmocnienie pozycji kobiet.

Każdego dnia dziewczętom odbiera się prawo do edukacji z powodu ubóstwa, praktyk kulturowych i słabej infrastruktury. Przemoc i konflikty dodatkowo ograniczają ich dostęp do edukacji.

Edukacja dziewcząt wykracza poza uczęszczanie do szkoły. Są to także działania zapewniające możliwość uczenia się, poczucie bezpieczeństwa podczas nauki i możliwość ukończenia wszystkich stopni edukacji w zakresie umiejętności pozwalających skutecznie konkurować dziewczętom na rynku pracy. Jest to również nauka umiejętności niezbędnych do działania w obliczu zmieniającego się świata, decydowania o sobie oraz wnoszenia własnego wkładu w funkcjonowanie lokalnych społeczności.

Wspólnie z UNICEF chcemy dać głos kolejnym pokoleniom, wspierać ich edukację i wzmocnić ich pozycję. Miliony dzieci, a w szczególności dziewcząt, nigdy nie uczęszczało do szkoły. Miliony nie kończą edukacji. Wiele walczy o skorzystanie z podstawowego prawa do bycia sobą i do wykorzystania swojego potencjału. Chcielibyśmy mieć udział w podjęciu tych wyzwań społecznych ”, powiedział Dyrektor Generalny Pandory, Alexander Lacik.

Młodzi ludzie są naszą przyszłością. Ich pomysły, energia i entuzjazm mogą zmieniać świat. Partnerstwo z Pandorą będzie wspierać również inicjatywę Generation Unlimited, dając młodym ludziom narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Razem możemy wykorzystać energię, entuzjazm i pomysły młodych. Możemy dać im umiejętności, których potrzebują, aby stać się aktywnymi obywatelami i aby mogli przyczyniać się do rozwoju społeczeństw i państw, w których żyją”, powiedziała Henrietta Fore, Dyrektor Generalna UNICEF.

W ramach projektu, Pandora zainicjuje serię kampanii społecznych. Rozpocznie się ona wprowadzeniem na rynek specjalnej edycji z kolekcji biżuterii, której premiera będzie miała miejsce 20 listopada 2019, w Światowym Dniu Dziecka. Przez trzy lata środki zbierane przez Pandorę na programy UNICEF będą wspierać edukację i ochronę dzieci na świecie. Kolekcja edycji specjalnej będzie dostępna online i w sklepach Pandora w ponad 100 krajach. Cały dochód ze sprzedaży kolekcji wesprze działania UNICEF.

*** 

Pandora

Pandora, firma założona w 1872 r., projektuje, produkuje i sprzedaje, ręcznie wykańczaną, nowoczesną biżuterię wykonaną z najwyższej jakości materiałów. Biżuteria Pandora jest dostepna w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach.  

Zobacz również

Dołącz do naszego Zespołu w UNICEF Polska - Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Dołącz do naszego Zespołu w UNICEF Polska - Wsparcie Działu Obsługi Darczyńców

Więcej
Raport Roczny UNICEF Polska. Sprawdź, jak działaliśmy w 2023 roku

Raport Roczny 2023 UNICEF Polska

Pomimo rosnących wyzwań dzięki ogromnemu wsparciu i zaangażowaniu Darczyńców docieraliśmy wszędzie tam, gdzie najmłodsi najbardziej nas potrzebowali. Efekty naszej pracy oraz obszary działań podsumowaliśmy w Raporcie Rocznym 2023 UNICEF Polska.

Więcej
10 faktów o wodzie, które warto znać

10 faktów o wodzie, które warto znać

Woda odgrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu. Szczególnie wrażliwe na jej brak są dzieci, które coraz częściej nie mają do niej dostępu. Bez wody nie da się przeżyć. Potrzebujemy nie tylko jej źródeł, ale także tego, aby były one bezpieczne i sprawdzone.

Więcej