FaceBook

10. rocznica współpracy UNICEF i marki Pampers

Od 10 lat Pampers wspiera UNICEF w walce z tężcem noworodkom.

Świętując 10. rocznicę współpracy, UNICEF i marka Pampers mają jedno wspólne życzenie: wyeliminowanie tężca noworodkowego na całym świecie

Od 10 lat Pampers wspiera UNICEF w walce z tężcem noworodkom. Dziś możemy pochwalić się realnymi efektami tej współpracy – udało nam się ocalić życie 500 000 dzieci i wyeliminować tężec u matek i noworodków w 17 krajach1. Dzięki nam co sekundę gdzieś na świecie jakaś mama i jej dziecko otrzymują szczepionkę.

Zapraszamy rodziców i dzieci do świętowania z nami sukcesu i dalszej pomocy w spełnieniu wyjątkowego życzenia: wyeliminowania tężca wszędzie tam, gdzie nadal stanowi on zagrożenia dla mam i ich dzieci. Akcję Pampers na rzecz UNICEF można wesprzeć na 3 łatwe sposoby, m.in. kupując pieluszki Pampers oznaczone logotypem akcji.

Tężec noworodkowy (tężec u matek i noworodków, ang. MNT) dotyka rodziny w najbardziej potrzebujących pomocy rejonach świata – w miejscach, gdzie dzieci rodzą się w niehigienicznych warunkach, czyli np. tam, gdzie przecina się pępowinę niewysterylizowanymi narzędziami. Zarażonego chorobą dziecka prawie nigdy nie udaje się uratować. Tężec odbiera życie 49 tysiącom noworodków rocznie2. 21 krajów nadal potrzebuje pomocy3.

Akcję Pampers na rzecz UNICEF można wesprzeć na 3 łatwe sposoby, m.in. kupując pieluszki Pampers oznaczone logotypem akcji

Przez ostatnie 10 lat dzięki wsparciu marki Pampers i milionów rodziców osiągnęliśmy bardzo wiele, żeby wyeliminować tę straszną chorobę. W tym czasie liczba mam i dzieci zagrożonych chorobą spadła o niemal 60%, jednak nadal 71 milionów kobiet i dzieci jest zagrożonych zakażeniem tężcem. Należy zauważyć, że tężcowi u matek i noworodków można zapobiec w łatwy sposób - szczepiąc przyszłe mamy lub nowo narodzone dzieci. Dlatego właśnie Pampers i UNICEF działają wspólnie, żeby wyeliminować tę chorobę na całym świecie. -  mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Nieczęsto podejmując codzienne decyzje, dotyczące np. zakupu pieluszek Pampers, można powiedzieć: Właśnie pomagam wyeliminować chorobę, która odbiera życie dzieciom – mówi Mariola Mirek, Menadżer ds. komunikacji marki Pampers. Dodaje: „W kampanii 1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" najbardziej przekonuje mnie to, że jej wyniki łatwo zmierzyć i że efekty działań są aż tak znaczące. Fundując szczepionki, robimy coś bezcennego – ratujemy życia noworodków i ich mam.”

10. urodziny to okazja do świętowania w gronie wyjątkowych ludzi. Do akcji Pampers i UNICEF w tym roku przyłączył się Olivier Janiak – znany prezenter telewizyjny i ojciec trzech synów – który pojechał do Angoli, żeby zobaczyć na własne oczy, jak akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” pomaga chronić życia nowo narodzonych dzieci i ich mam.

Do akcji Pampers i UNICEF w tym roku przyłączył się Olivier Janiak – znany prezenter telewizyjny i ojciec trzech synów – który pojechał do Angoli

Olivier Janiak mówi: Odwiedziłem Angolę, żeby zobaczyć w jaki sposób, fundusze przekazywane przez markę Pampers na szczepienia przeciwko tężcowi u noworodków i ich mam pomagają zmieniać życie mieszkających tu ludzi. Spotkałem tu niesamowitych rodziców. Usłyszałem łamiące serce historie. Dzięki mamom takim jak Ewa czy Alegoria, na własne oczy zobaczyłem, jak wiele dla nich znaczy drobny gest wykonany przez nas w Polsce. Dodaje również: Nie mogę pogodzić się z tym, że z powodu choroby, której tak łatwo zapobiec szczepieniami, nadal umierają tysiące dzieci. Właśnie dlatego wspieram akcję Pampers i UNICEF.

Jak można pomóc?

Akcję Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, która w tym roku trwa od 1 października do 31 grudnia, można wesprzeć na 3 proste sposoby:

  • 1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka: za zakup każdej paczki pieluszek Pampers oznaczonej logotypem akcji Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej;
  • 1 udostępnienie/obejrzenie = 1 ratująca życie szczepionka: za każde obejrzenie filmiku dotyczącego kampanii opublikowanego na fanpejdżu marki Pampers oraz za każde udostępnienie go na tablicy fana na Facebooku, Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej;
  • 1 zdjęcie/film = 1 ratująca życie szczepionka: za każde zdjęcie lub filmik opublikowane na Facebooku i podpisane hasztagiem #zyczeniePampersUnicef Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej.

**************

1 Birma, Burkina Faso, Kambodża, Kamerun, Gabon, Ghana, Gwinea Bissau, Laos, Liberia, Madagaskar, Mauretania, Senegal, Sierra Leone, Tanzania, Timor Lesoto, Uganda i Wybrzeże Kości Słoniowej

2 W oparciu o badania ‘Child Health Epidemiology Reference Group’ (CHERG) prowadzone przez WHO i UNICEF (Lancet, Październik 2014)

Afganistan, Angola, Czad, Demokratyczna Republika Kongo, Etiopia, Gwinea Konakry, Gwinea Równikowa, Haiti, Indonezja, Kenia, Mali,  Niger, Nigeria, Pakistan, Papua Nowa Gwinea, Filipiny, Somalia, Republika Sudanu, Republika Sudany Południowego, Republika Środkowoafrykańska i Jemen.

Data publikacji: 15.10.2015

Zobacz także

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.