FaceBook

Gramy o lepsze jutro

UNICEF Polska wraz z Idea Prokom Open na rzecz najbardziej potrzebujących dzieci na świecie

Z początkiem 2005 roku wystartowało światowe partnerstwo pomiędzy Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF a Stowarzyszeniem Zawodowych Tenisistów ATP. Na okres 3 lat obydwie organizacje połączyły siły w celu wykorzystania popularności oraz mocy oddziaływania tenisa i sportu na świecie, aby pomóc w zapewnieniu dzieciom dostępu do edukacji, ochrony oraz opieki zdrowotnej. Ambasadorami partnerstwa zostały takie gwiazdy jak Roger Federer, Andre Agassi, Carlos Moya, Andy Rodick, Lleyton Hewitt czy Gustavo Kuerten.

ATP zobowiązała się przekazywać na programy UNICEF 500 000 dolarów rocznie, zbierając dodatkowe fundusze podczas poszczególnych turniejów. Na początku tego roku, tylko na pomoc dzieciom - ofiarom tsunami zebrano ponad 300 000 dolarów.

Tegoroczny turniej tenisowy w Sopocie - najważniejsza tego typu impreza w Polsce stał się częścią globalnych działań ATP. Podczas trwania Turnieju Idea Prokom Open, odbyła się Akcja "Gramy o lepsze jutro". Miała ona na celu pozyskiwanie funduszy na programy UNICEF realizowane w 158 krajach świata oraz przekazanie idei edukacji i rozwoju poprzez sport, jako jednego z najważniejszych czynników startu w dorosłe życie dla milionów dzieci. Turniej w Sopocie, jako pierwszy w Europie włączył się do wspólnej światowej Akcji.

Akcja "Gramy o lepsze jutro" rozpoczęła się wraz z początkiem turnieju i trwała przez cały tydzień. Organizatorzy Idea Prokom Open wraz z UNICEF Polska przewidzieli kilka wspólnych inicjatyw przybliżających partnerstwo zawodnikom, mediom, a przede wszystkim gościom turnieju, kibicom i turystom tak licznie przybyłym w tych dniach do Sopotu.

Przez cały tydzień, w okolicach kortów turniejowych, Deptaka Monte Cassino i sopockiego molo, przebywali wolontariusze UNICEF, informujący o partnerstwie i zbierający fundusze na programy organizacji. Powstał także specjalny plakat informujący o akcji.

Przy korcie centralnym stanął punkt informacyjno - sprzedażowy UNICEF, w którym było można dowiedzieć się o akcji, o programach UNICEF i ATP oraz wesprzeć je przekazując fundusze lub kupując produkty UNICEF.

W akcję zaangażowały się również gwiazdy światowego tenisa. Szczególnie był udział Carlosa Moya oraz Gustavo Kuertena, którzy są ambasadorami światowego partnerstwa ATP oraz UNICEF. Zostało zorganizowane specjalne spotkanie dla kibiców oraz dziennikarzy, podczas którego znakomici tenisiści opowiedzieli o działaniach swoich oraz swoich kolegów na rzecz poprawy dramatycznej sytuacji dzieci w najbiedniejszych krajach świata.

Cała akcja została podsumowana podczas wielkiego finału turnieju, w niedzielę 7 sierpnia. Prezes Prokom Software S.A. Ryszard Krauze oraz Dyrektor Generalny PTK Centertel, operatora sieci Idea, Pana Jean Marc Vgnolles przekazali czek na 100 000 złotych na ręce Marka Pietkiewicza, Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Data publikacji: 29.08.2005
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.