FaceBook

Podsumowanie ubiegłorocznej akcji IKEA „1 euro to majątek”

IKEA dokonała podsumowania ubiegłorocznej, dziewiątej edycji kampanii „1 euro to majątek”, która prowadzona była na całym świecie w okresie od 2 listopada do 24 grudnia 2011 roku, a w Chinach trwała do końca stycznia 2012 roku. W ramach akcji, ze sprzedaży każdej pluszowej zabawki, książeczki dla dzieci lub dania dziecięcego w restauracji
w sklepach firmy na całym świecie, IKEA Foundation przekazuje 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych w różnych krajach przez UNICEF i organizację Save the Children. W wyniku ubiegłorocznej edycji, IKEA Foundation zebrała łącznie 12,4 miliona euro, z czego 281 875 euro w Polsce. Od 2003 roku w ramach corocznej kampanii „1 euro to majątek” IKEA przekazała darowizny w wysokości 47,5 miliona euro, pomagając 8 milionom dzieci w prawie 40 krajach.

Od trzech lat w Polsce w ramach akcji „1 euro to majątek” klienci IKEA mogą dodatkowo wrzucać zakupione pluszaki do specjalnie przygotowanych w sklepach pojemników. Podczas ubiegłorocznej edycji kampanii zebrano 6 957 pluszaków, które zostały podarowane dzieciom pozostającym pod opieką różnych organizacji, takich jak szpitale, przychodnie, stacje ratownictwa medycznego, stowarzyszenia pomocy dzieciom i młodzieży czy szkoły specjalne, w poszczególnych miastach, w których znajdują się sklepy IKEA. Pluszaki sprawiły radość wielu maluchom w Polsce, a jednocześnie 1 euro ze sprzedaży każdego z nich zostało przekazane na pomoc w edukacji dzieci z najbiedniejszych regionów świata.

IKEA wierzy, że wszystkie dzieci powinny mieć dostęp do edukacji na wysokim poziomie. Dzięki przekazanej darowiźnie, organizacje UNICEF i Save the Children wdrożą 18 projektów w 16 krajach na świecie. Wsparcie dla UNICEF przeznaczone zostanie na projekty „Szkoły dla Afryki” w siedmiu państwach oraz na dwa projekty w Rosji i Chinach, natomiast środki przekazane Save the Children pomogą wesprzeć edukację dzieci z grup zmarginalizowanych – mniejszości narodowych oraz dzieci niepełnosprawnych – w Azji (w Bangladeszu, Kambodży, Chinach, Indonezji, Birmie i na Filipinach) oraz w Europie Wschodniej (na Litwie i w Rumunii).

pluszaki_1

Darowizny pomogą również UNICEF oraz Save the Children przeprowadzić szkolenia dla nauczycieli w zakresie metod nauczania przyjaznych dzieciom, zapewnią środki na materiały edukacyjne, takie jak ołówki, książki, torby, odbudowę szkół, czystą wodę i dostęp do toalet oraz przyczynią się do podwyższenia poziomu frekwencji w szkołach.

„Chcemy przekazać wyrazy wdzięczności i słowa uznania dla pracowników i klientów IKEA
na całym świecie za to, że dzięki nim kampania «1 euro to majątek» stała się takim sukcesem. Dzięki Wam będziemy mogli zapewnić lepszą edukację 5,5 milionom dzieci
w Afryce. Od ponad 10 lat IKEA Foundation działa na rzecz praw dzieci, poprzez wspieranie pracy UNICEF, a osiągnięte rezultaty sprawiają, że jesteśmy dumni z tego partnerstwa” – powiedziała Leila Pakkala, dyrektor ds. partnerstwa i fundraisingu w UNICEF.

„Innowacyjna akcja «1 euro to majątek» corocznie przynosi zdumiewające rezultaty, stając się obecnie najbardziej strategiczną, globalną marketingową kampanią na rzecz dzieci
na świecie. Jej piękno polega na tym, że nie tylko przynosi korzyści najmłodszym, dając im szansę uczęszczania do szkoły, ale także podnosi świadomość wśród dzieci i dorosłych
na temat wyzwań, przed jakimi współcześnie stają dzieci. Chciałabym także serdecznie podziękować klientom i pracownikom IKEA na całym świecie, którzy przyczynili się
do fenomenalnego sukcesu kampanii «1 euro to majątek 2011»” – powiedziała Elizabeth Dahlin, przewodnicząca IKEA Foundation Collaboration i Sekretarz Generalna organizacji Save the Children w Szwecji.

Data publikacji: 06.02.2012
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.