FaceBook

Polacy podarowali już prawie 4 miliony złotych na ratowanie dzieci w Kongo

Całkowity dochód z kampanii zostanie przekazany do biura UNICEF w Demokratycznej Republice Konga, które kupi i dostarczy niezbędne lekarstwa, szczepionki przeciw gruźlicy, odrze, tężcowi i polio, a także żywność terapeutyczną dla niedożywionych dzieci. Sfinansuje również sprzęt niezbędny do przeprowadzenia akcji szczepień, taki jak lodówki do przechowywania szczepionek, strzykawki i środki opatrunkowe.

W listopadzie 2008 roku UNICEF Polska rozpoczął kampanię „Na ratunek dzieciom w Kongo”, której celem było zebranie funduszy na program ratowania zdrowia i życia najmłodszych mieszkańców wschodniego Kongo. Akcja UNICEF była odpowiedzią na największy od czasów II wojny światowej kryzys humanitarny, w którym co roku umiera pół miliona dzieci. Z głodu, na biegunkę, odrę, gruźlicę.

Polacy ruszyli na pomoc. Wysyłali blisko 1,2 miliona charytatywnych SMS o wartości 2,4 miliona złotych. „Tak ogromna liczba SMS świadczy o tym, że los kongijskich dzieci nie jest Polakom obojętny.” mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska. Warto także wspomnieć o szerokim, często bardzo osobistym, zaangażowaniu przedstawicieli licznych mediów i firm, które wsparły kampanię UNICEF na zasadach non profit.

Bardzo dobry rezultat kampanii to też zasługa dwójki Ambasadorów Dobrej Woli UNICEF, Małgorzaty Foremniak i Artura Żmijewskiego. „W Kongo dzieciństwo to strach, głód i zagrażające życiu choroby. Na taką tragedię nikt nie pozostaje obojętny” mówi Małgorzata Foremniak, która w marcu 2008 roku odwiedziła Kongo. Natomiast Artur Żmijewski dodaje: „Nigdy i nigdzie w Polsce nie widziałem tak strasznych rzeczy, jak tam w Afryce. Dlatego namawiam ludzi do pomagania”.

Kampanię „Na ratunek dzieciom w Kongo” z ogromnym zaangażowaniem wsparły polskie dzieci. W akcji skierowanej do uczniów wzięło udział ponad 700 przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i liceów z całej Polski. Dzieci i młodzież z ogromnym zapałem i determinacją wyszły poza szkolne mury i włączyły do akcji również lokalną społeczność. Uczniowie zorganizowali lekcje tematyczne, teatrzyki, aukcje, loterie, konkursy i apele. Udało im się zebrać kwotę ponad 460 000 złotych.

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wsparli naszą kampanię.

Data publikacji: 12.02.2009
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.