FaceBook

Przez żołądek do serca, czyli Dzień Dobrej Kanapki

W Rogu Afryki panuje największa od 20 lat klęska głodu. Aby zwrócić uwagę społeczeństwa na problem milionów głodujących dzieci, UNICEF Polska wraz z agencją Gruppa66 Ogilvy i Ogilvy PR przeprowadziły nietypową akcję.

Zadaniem akcji było poruszyć serca jak największej liczby ludzi i zwrócić ich uwagę na problem głodujących afrykańskich dzieci. Jak to zrobiliśmy? Wywołaliśmy w ludziach prawdziwe emocje.

Stworzona została fikcyjna firma cateringowa „Dobra Kanapka”. Jej dostawcy odwiedzili największe warszawskie biurowce oferując smakowite drugie śniadanie, w bardzo konkurencyjnej cenie. Nie były to jednak zwykłe kanapki. Po dotarciu do swoich biurek głodni pracownicy rozerwali opakowania i … zobaczyli, że coś jest nie tak. Kanapki okazały się spreparowanymi rekwizytami do złudzenia przypominającymi prawdziwe jedzenie. Wewnątrz każdego z nich znaleźli przesłanie:

„Głodny i zawiedziony? Tak samo czują się miliony dzieci w Rogu Afryki. Codziennie. Przekazując UNICEF drobne, które wydajesz na kanapki, możesz uratować im życie”

„Dlaczego zdecydowaliśmy się na tak niestandardowe przedsięwzięcie? Odpowiedź jest tak samo prosta, jak i smutna - ponieważ w dobie rozwoju gospodarczego widok afrykańskich dzieci zabiedzonych i katastrofalnie niedożywionych wymaga od nas natychmiastowego działania” – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Happeningowi w biurach towarzyszyła także akcja internetowa. Osoby zainteresowane problematyką pomocy głodującym dzieciom w Rogu Afryki mogły wesprzeć działania UNICEF, przesyłając do znajomych na serwisach społecznościowych Facebook, NK, Twitter i Blip wirtualną kanapkę. Pobierano ją na stronie internetowej UNICEF dedykowanej tego dnia naszej akcji.

„Chcieliśmy, zwrócić uwagę warszawiaków na to, z czym codziennie borykają się dzieci w Afryce. Udało się. Ludzie byli zaskoczeni, ale też bardzo naszą akcję chwalili. Happening wywołał wiele pozytywnych emocji – o to nam chodziło” – mówi Olga Sobieraj, Dyrektor Zarządzająca Gruppa66 Ogilvy.

Akcja nie byłaby możliwa bez pomocy firmy cateringowej Sushinet.

Więcej szczegółów dotyczących happeningu Dnia Dobrej Kanapki można znaleźć pod adresem www.unicef.pl.

Zapraszamy wszystkich do udziału w akcji – również internetowo. Zachęcamy do rozesłania wirtualnej kanapki wśród znajomych i dokonania wpłat na akcję UNICEF na rzecz dzieci w Rogu Afryki.

Więcej o organizatorach:

www.unicef.pl www.ogilvy.com www.sushinet.net

{vmgallery id=56}

Data publikacji: 21.09.2011
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.