FaceBook

Rusza coroczna, charytatywna kampania IKEA: „1 euro to majątek”!

Zbliża się czas kupowania prezentów. To także czas, w którym często myślimy o pomocy potrzebującym. Po raz kolejny przedświąteczna kampania „1 euro to majątek” w sklepach IKEA w całej Polsce umożliwia i jedno, i drugie! W okresie od 2 listopada do 24 grudnia ze sprzedaży każdej zabawki pluszowej, książeczki dla dzieci lub dania dziecięcego w restauracji, IKEA Foundation przekaże 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez UNICEF i Save the Children (środki zebrane w Polsce zostaną przekazane na projekty UNICEF).

mi

Od początku kampanii w 2003 roku IKEA przekazała 35,2 milionów euro na projekty pomocy dzieciom. Dzięki tym środkom firma wsparła 95 programów w 45 krajach na trzech kontynentach, zapewniając 8 milionom dzieci dostęp do edukacji na dobrym poziomie. Celem tegorocznej kampanii „1 euro to majątek” jest zebranie 12 milionów euro.

W 2010 roku podczas corocznej, przedświątecznej akcji w ponad 300 sklepach IKEA na całym świecie zebrano rekordową sumę 11,4 milionów euro. Dzięki tym funduszom UNICEF i Save the Children mogły zwiększyć zasięg prowadzonych już programów edukacyjnych i projektów pilotażowych oraz zainicjować nowe działania na rzecz poprawy warunków w szkołach, dbając o przestrzeganie prawa dzieci do edukacji w Europie Środkowej i Wschodniej, Azji i Afryce.

miki_w_szkole

„Kupując zabawkę pluszową dla dziecka, które kochasz, jednocześnie pomagasz innemu dziecku, którego być może nigdy nie spotkasz, zdobyć wykształcenie. To okazja, by zaangażować 626 milionów ludzi odwiedzających sklepy IKEA na całym świecie, jednocześnie zwiększając świadomość klientów i pracowników, w jaki sposób edukacja może odmienić życie dzieci” mówi Prezes IKEA Foundation, Per Heggenes.

Badania pokazują, że dzieci, które uczęszczają do szkoły są w stanie lepiej zadbać o siebie i swoje przyszłe rodziny. Niestety, nadal 69 milionów dzieci na całym świecie jest pozbawionych dostępu do edukacji na wysokim poziomie, z powodu ubóstwa, niepełnosprawności, przesiedleń, dyskryminacji lub obyczajów kulturowych. Środki pozyskane w trakcie kampanii „1 euro to majątek” wspierają innowacyjne programy edukacyjne UNICEF i Save the Children, umożliwiając szkolenia nauczycieli, nauczanie dwujęzyczne, tworzenie szkół przyjaznych dla dzieci, z dobrymi warunkami sanitarnymi i dostępem do wody bieżącej. Dzięki temu dzieci są zdrowe, kontynuują naukę w szkole i odnoszą sukcesy. Jedno euro wystarcza, by kupić książki i materiały szkolne dla pięciorga dzieci!

„Klienci i pracownicy IKEA, którzy wspierają kampanię „1 euro to majątek”, pomagają nam zapewnić dostęp do edukacji wysokiej jakości dzieciom, które często znajdują się w najtrudniejszej sytuacji życiowej – sierotom, dzieciom żyjącym w skrajnym ubóstwie i dziewczętom”, mówi Leila Pakkala, Dyrektor ds. Partnerstw i Fundraisingu w UNICEF. „Wiemy, że żadna inna inwestycja nie gwarantuje równie trwałych zmian, jak edukacja dzieci”. Dla klientów, którzy kupują pluszowe zabawki 1 euro może wydawać się małą kwotą, ale łącznie sumy te pomagają zmieniać świat na lepszy!

W Polsce, podobnie jak w ubiegłych latach, klienci IKEA mogą kupić pluszaka a następnie podarować dzieciom pozostającym pod opieką lokalnych organizacji (szpitali, domów dziecka, szkół specjalnych i wielu innych placówek), zostawiając go w specjalnym pojemniku w sklepie IKEA. W ten sposób przekazują 1 euro na edukację dzieci i mogą sprawić radość potrzebującym dzieciom w Polsce.

Data publikacji: 02.11.2011
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.