FaceBook

Rusza trzecia edycja akcji Pampers i UNICEF

„1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”

Już po raz trzeci rusza program współpracy marki Pampers i UNICEF, które łączą siły w walce ze śmiertelną chorobą – tężcem noworodkowym. Akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” ma na celu ochronę życia dzieci w najbardziej zagrożonych tężcem regionach świata i pomoc w całkowitym wyeliminowaniu zagrożenia tą chorobą do 2015 roku. Trzecia edycja akcji Pampers i UNICEF potrwa od początku stycznia do końca marca 2011 roku. Do akcji może przyłączyć się każdy – kupując dowolny produkt Pampers z logo UNICEF. Mechanizm jest bardzo prosty: za każdą zakupioną paczkę pieluszek lub chusteczek Pampers z logo UNICEF marka Pampers przekazuje organizacji UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej. Polską edycję akcji już po raz drugi wspiera aktorka i mama 5 dzieci, Małgorzata Ostrowska-Królikowska. Po wyprawie do Etiopii w lutym 2010, teraz wraz z ekipą Pampers i UNICEF gwiazda odwiedziła Burkina Faso, aby osobiście poznać warunki życia tamtejszych kobiet i ich dzieci.

pg 10.01.2011 0234

Zdecydowałam się ponownie wesprzeć akcję Pampers-UNICEF, widząc ogromne efekty jakie przynosi. To wspaniale, że do tej pory dzięki zaangażowaniu rodziców udało się uratować już tyle milionów kobiet i dzieci! Wiem jednak, że nasza pomoc jest wciąż bardzo potrzebna. W Burkina Faso widziałam kolejki kobiet czekających na dawkę szczepionki przeciwtężcowej. Byłam poruszona warunkami sanitarnymi, w jakich odbywają się tam narodziny dzieci i opieka nad młodymi matkami. Poznałam historie kobiet, których dzieci zmarły z powodu tężca i które chcą uchronić przed nim kolejne pokolenia - mówi Małgorzata Ostrowska-Królikowska, która w październiku odwiedziła Afrykę.

Tężec jest chorobą, o której Europa już niemal zapomniała. Jednak w rozwijających się regionach świata wciąż stanowi ona śmiertelne zagrożenie. Co roku, z powodu zakażenia bakterią tężca umiera 59 000 noworodków. Można temu zapobiec, prowadząc systematyczne programy szczepień – jest to prosty i skuteczny sposób eliminowania choroby. Dzięki współpracy Pampers i UNICEF na świecie do tej pory udało się uchronić przed tężcem już 100 milionów kobiet i ich dzieci. Nadal jednak szacuje się, że co 9 minut umiera z jego powodu jedno dziecko.

Poruszające słowa na temat zagrożenia tężcem wypowiedział Dr Rownak Khan, Starszy Specjalista ds. Zdrowia UNICEF: „Tężec to choroba odzwierciedlająca nierówność
w dostępie do opieki zdrowotnej na świecie. Większość umierających choruje w domu, bez pomocy lekarskiej. A przecież można uchronić ich życie stosując szczepionki. Dlatego musimy współpracować teraz bardziej niż kiedykolwiek, aby pomóc tysiącom dzieci szczególnie bezbronnym wobec tej choroby.”

Na pomoc oczekuje wciąż 170 milionów kobiet i dzieci w najbiedniejszych regionach świata. Jednym z krajów objętych programem eliminowania tężca realizowanym przez UNICEF jest Burkina Faso.

Jako uczestnik wyprawy i matka piątki dzieci, z całego serca pragnę pomóc tamtejszym dzieciom i ich mamom. Dlatego właśnie przyłączyłam się do akcji. Wyjazd do Burkina Faso po raz kolejny utwierdził mnie w przekonaniu, jak wiele mogą zmienić programy takie jak akcja Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”. Dlatego namawiam wszystkie mamy, aby przyłączyły się do tej inicjatywy. Dotychczasowe wyniki akcji pokazały, jak wiele może zmienić jeden prosty gest każdej z nas! – mówi Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

W zorganizowanej przez Pampers i UNICEF wyprawie do Burkina Faso wziął również udział ceniony fotograf, Marcin Suder. Niezwykle poruszające zdjęcia jego autorstwa są przestawione na specjalnej wystawie, którą już od dziś - 10 stycznia 2011 roku wszyscy chętni mogą obejrzeć w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Wystawa będzie otwarta przez dwa tygodnie, do 23 stycznia 2011.

Pampers, marka obecna w Polsce od prawie 20 lat, od pół wieku dba o rozwój dzieci na całym świecie. Pampers to nie tylko jednorazowe pieluszki i chusteczki najwyższej jakości. To także grono specjalistów Instytutu Pampers (pediatrów, dermatologów, psychologów dziecięcych, położnych i pielęgniarek), którzy pomagają rodzicom w zdobywaniu wiedzy o rozwoju oraz potrzebach niemowlęcia i małego dziecka. Pampers stale współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, charytatywnymi, a także ogromną liczbą placówek medycznych i szkół rodzenia po to, by wspierać zdrowy rozwój maluchów i wspomagać młodych rodziców.

UNICEF jest organizacją humanitarną od ponad 60 lat walczącą o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. UNICEF jest liderem programów szczepień prowadzonych w krajach rozwijających się, dostarcza tam 40% szczepionek dla dzieci. Jednym z priorytetowych działań UNICEF jest wyeliminowanie tężca u noworodków i ich matek. Rozpoczęty w 1999 roku przez UNICEF i organizacje partnerskie program eliminacji tężca okołoporodowego pozwolił znacząco zredukować liczbę niemowląt i matek umierających z powodu tej choroby do ok. 59 000 przypadków rocznie.

Partnerami tegorocznej edycji akcji Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” są: magazyn „Twoje Dziecko” oraz portal „www.babyonline.pl”

Więcej informacji na temat akcji Pampers-UNICEF na stronie Świata Pampers, www.pampers.pl

Dodatkowych informacji udzielają:

Katarzyna Łopaciuk-Goc, PR Manager
Tel. (+48) 668 458 757
e-mail: lopaciukgoc.k@pg.com

Katarzyna Wojtan, Account Executive
tel.: +48 22 858 74 58 wew. 18
e-mail: k.wojtan@partnersi.com.pl


Data publikacji: 12.01.2011
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.