Pytania

Zdjęcie główne

Wybierz miesięczną
kwotę darowizny

Program UNICEF365: 

 

        1.    Czy można wybrać cel na jaki zostanie przekazana darowizna?

Twoja darowizna zostanie przeznaczona na pomoc dzieciom w miejscu, gdzie jest akurat najbardziej potrzebna, a efekt udzielonego wsparcia będzie największy. Darowizny od regularnych Darczyńców pozwoliły nam np. nieść pomoc humanitarną dla dzieci w Syrii, zwłaszcza w sytuacjach nagłej eskalacji konfliktu, zanim jeszcze zebraliśmy fundusze na ten cel. Dzięki temu mogliśmy dostarczyć ratującą życie pomoc dla tysięcy dzieci. Nasze wsparcie jest teraz szczególnie istotne w Syrii i krajach ościennych, takich jak Irak czy Jordania, gdzie w obozach dla uchodźców zamieszkują uciekające przed wojną syryjskie dzieci, które będą musiały stawić czoła mroźnym temperaturom tej zimy.

        2.    Skąd będę wiedzieć na co przeznaczane są moje darowizny?

Jako członkowi Programu UNICEF365, czyli osobie szczególnie zaangażowanej w pomoc dzieciom, będziemy Ci wysyłać regularne e-newslettery. Dowiesz się z nich, jak skutecznie możemy pomagać dzieciom dzięki Twojemu wsparciu i jak zmienia się ich życie. Kilka razy w roku wyślemy Ci także pocztą kompleksowe materiały o bieżących działaniach UNICEF, zawierające informacje o dzieciach, których życie zmieniasz.

        3.    Czy program UNICEF 365 to adopcja na odległość?

Nie, to coś jeszcze lepszego! Dołączając do UNICEF365 pomagasz nie jednemu, ale wielu potrzebującym dzieciom w ponad 150 krajach. Dzięki Twojemu regularnemu wsparciu UNICEF pomaga tam, gdzie potrzeby w danym momencie są największe. Dlatego w jednym miesiącu, dzięki Twojej darowiźnie, zaszczepimy przeciwko gruźlicy 3-letnią Lenę z Gruzji, a w kolejnym zapewnimy przybory szkolne dla 7-letniego Pablo w Meksyku. Wierzymy, że wszystkie dzieci, bez względu na płeć, narodowość, czy kolor skóry, powinny być zdrowe, bezpieczne i szczęśliwe. Będziemy działać tak, aby Twoja darowizna została wykorzystana jak najskuteczniej.

        4.    Jaka jest minimalna kwota miesięcznej darowizny?

Każda pomoc jest dla nas bardzo cenna. Wielu Darczyńców decyduje się na przekazanie 35 złotych miesięcznie, uważając, że niewiele ponad 1 zł dziennie nie stanowi dużego obciążenia. Za tę niewielką kwotę możemy zakupić np. koc ratujący zimą życie dzieci z Syrii oraz 4 opakowania wysokokalorycznych herbatników! Niezależnie od wysokości przekazywanej darowizny jej największym atutem jest regularność.

        5.    Dlaczego warto przekazywać darowizny co miesiąc, a nie jednorazowo?

Wszystkie jednorazowe darowizny na rzecz dzieci są wsparciem dla działań UNICEF i bardzo za nie dziękujemy. Namawiamy jednak do przekazywania regularnych, comiesięcznych darowizn, gdyż jest to najskuteczniejszy sposób wspierania naszej pracy. Twoje regularne wsparcie może zapewnić np. ciepłe koce dla syryjskich dzieci w Syrii i krajach ościennych, którzy nieraz w ciężkich warunkach zamieszkują obozy dla uchodźców. Dzięki temu nasza pomoc jest bardziej efektywna, a maluch ma większą szansę na zdrowe dzieciństwo. Pomagamy także dzieciom z krajów, o których nie wspominają media. W przypadku nagłego kryzysu (jak trzęsienie ziemi czy konflikt zbrojny) mamy fundusze, aby zacząć pomagać od razu. 

        6.    Czy darowiznę można odliczyć od podstaw opodatkowania?

Tak. W przypadku osób fizycznych odliczyć można darowiznę do wysokości 6%, a w przypadku osób prawnych do 10% dochodu. Aby ułatwić Ci rozliczenie, na początku nowego roku prześlemy potwierdzenie łącznej sumy darowizn za miniony rok.

 

Karta płatnicza – płatności cykliczne: 

 

        1.    W jaki sposób mogę dołączyć?

Wystarczy uzupełnić formularz UNICEF365 dostępny na stronie www.unicef.pl/nmpomagajstale/form/pomagamdzieciom, podając swoje dane osobowe i dane karty. Transakcje w naszym imieniu realizuje PayU. Pierwsza darowizna przekazywana jest w momencie zadeklarowania stałego wsparcia, a kolejne automatycznie w wybranym przez Ciebie terminie (5 lub 16 dnia kolejnego miesiąca). Nic więcej nie musisz robić. Co miesiąc otrzymasz na podany adres e-mail potwierdzenie przekazania darowizny, dlatego ważne jest, aby adres ten był aktywny. Jeżeli transakcja została anulowana, musisz zwiększyć limity na transakcje internetowe na karcie. W tym celu  skontaktuj się z bankiem lub zaloguj do swojego konta internetowego. Możesz też do nas zadzwonić 22 56 80 365 lub napisać na unicef365@unicef.pl.

        2.    Jakie karty płatnicze mogą być wykorzystywane?

System PayU umożliwia płatności kartami bankomatowymi, debetowymi, kredytowymi, charge, przedpłaconymi firm VISA oraz MasterCard.

        3.    Czy darowizny on-line za pomocą kart płatniczych są bezpieczne?

Proces płatności cyklicznych odbywa się za pomocą bezpiecznego systemu PayU. Firma posiada wymagane prawem certyfikaty do zarządzania transakcjami on-line. Certyfikat  PCI DSS oznacza, że dane transakcyjne są szyfrowane, przesyłane i przechowywane z zachowaniem restrykcyjnych procedur i standardów bezpieczeństwa.  W ochronie informacji klientów pomaga technologia „protokół SSL”, która szyfruje dane przesyłane między przeglądarką a serwerem sieciowym.  Świadczy o tym kłódka przy pasku adresu url.

        4.    Dlaczego darowizna nie została pobrana z karty?

Jeżeli pierwsza darowizna została pobrana, a następna próba pobrania darowizny nie udała się (w terminie 5 lub 16 dnia miesiąca), w takim przypadku podejmujemy kolejną próbę pobrania darowizny po 10 dniach – czyli odpowiednio 15 lub 26 dnia miesiąca. Jeżeli ta transakcja również nie zostanie zrealizowana, kolejna próba pobrania darowizny nastąpi w następnym miesiącu. W przypadku braku środków na karcie zadeklarowana kwota nie zostanie pobrana. W kolejnych miesiącach nie zostanie ona podwojona. Jeżeli chcesz sprawdzić przyczynę odrzucenia darowizny, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 56 80 365 lub adresem unicef365@unicef.pl lub sprawdź w banku limity na transakcje na swojej karcie.

        5.    Czy można zmienić kwotę miesięcznej darowizny?

W każdej chwili możesz zmienić wielkość przekazywanej darowizny. W tym celu skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 56 80 365 lub adresem unicef365@unicef.pl. Możesz też zmienić kwotę na swoim koncie w PayU.

        6.    Co zrobić, jeżeli karta straci ważność?

Darowizny nie są pobierane przez nas dłużej niż do końca terminu ważności karty.  W przypadku zbliżenia się końca wspomnianego terminu skontaktujemy się z Tobą z prośbą o ustanowienie regularnej darowizny na nowej karcie.

        7.    Czy mogę zrezygnować z usługi płatności cyklicznych?

Rezygnację należy przesłać na adres e-mail unicef365@unicef.pl. W treści wiadomości proszę wpisać informacje: imię i nazwisko, adres e-mail (na który była zakładana deklaracja przystąpienia do płatności cyklicznych kartą), telefon kontaktowy.

 

Konto bankowe – polecenie zapłaty:

 

        1.    W jaki sposób mogę dołączyć?

Uzupełnij formularz Polecenia Zapłaty dostępny na stronie: www.unicef.pl/nmpomagajstale/form/pomagamdzieciom
Skontaktujemy się z Tobą, a następnie pocztą lub kurierem otrzymasz od nas „Formularz dołączenia do programu UNICEF365” wraz z załączoną kopertą zwrotną oraz ulotkę informacyjną. Po otrzymaniu od Ciebie podpisanego i uzupełnionego formularza UNICEF365, wyślemy go do banku celem weryfikacji. Kiedy Twój bank potwierdzi wiarygodność dokumentu, zaczniemy pobierać od Ciebie darowizny, które pomogą najbardziej potrzebującym dzieciom.

        2.    Kiedy z mojego konta zostanie pobrana pierwsza darowizna?

Pierwsza darowizna zostanie pobrana z Twojego konta, kiedy uruchomione zostanie polecenie zapłaty. Ze względu na konieczność rejestracji usługi w Twoim banku oraz w banku UNICEF Polska, proces ten może potrwać nawet około 1-1,5 miesiąca. Jeżeli bank nie zaakceptowałby Twojego formularza, w takiej sytuacji przedstawi nam przyczynę odrzutu ( np. nieprawidłowy numer rachunku, podpis niezgodny z kartą wzoru podpisu w Twoim banku).

        3.    Kiedy darowizna będzie pobierana z mojego konta?

Darowizna będzie pobierana z konta Darczyńcy około 10 dnia każdego miesiąca. Jeśli w danym dniu na Twoim koncie nie będzie wystarczających środków, nasz bank podejmie drugą próbę około 25 dnia miesiąca. Jeśli i tym razem transakcja się nie powiedzie, darowizna za ten miesiąc nie zostanie pobrana, a w kolejnym miesiącu nie będzie podwojona.

        4.    Czy można zmienić kwotę miesięcznej darowizny?

W każdej chwili możesz zmienić wielkość przekazywanej darowizny. W tym celu należy skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 56 80 365 lub adresem unicef365@unicef.pl.

        5.    Czy mogę zrezygnować z usługi polecenia zapłaty?

Oczywiście. Doskonale rozumiemy, że sytuacja finansowa Darczyńcy może ulec zmianie. Dlatego zawsze masz możliwość wstrzymać na jakiś czas przekazywanie darowizn lub zrezygnować z tej formy pomocy i tym samym uczestnictwa w Programie UNICEF365. W tym celu skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 56 80 365 lub adresem unicef365@unicef.pl. Możesz też wypełnić ten formularz i odesłać go na nasz adres: Polski Komitet Narodowy UNICEF, Al. Wilanowska 317, 02-665 Warszawa.

        6.    Czy można przystąpić do programu UNICEF365 poprzez Stałe Zlecenie?

Jeśli w Twoim banku nie ma możliwości założenia polecenia zapłaty, możesz dołączyć do UNICEF365 poprzez stałe zlecenie, które ustanowisz na specjalnym koncie UNICEF: 82 1020 1013 0000 0802 0121 0046. Jeśli zdecydujesz się na dołączenie do programu za pomocą stałego zlecenia, prosimy, poinformuj nas o tym! Dzięki temu będziemy mogli potwierdzić Twoje przystąpienie do UNICEF365, nadać Ci tytuł Stałego Darczyńcy, a także przesłać dodatkowe informacje na temat programu.

 
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików Cookies, z których niektóre dane mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.