Ikea

IKEA

Od symbolicznego zaangażowania do ogromnego programu pomocowego. IKEA zmienia nie tylko wygląd mieszkań swoich klientów, ale także życie milionów dzieci na całym świecie.

IKEA to największy partner korporacyjny UNICEF na świecie. Firma wspiera UNICEF od końca lat 80., początkowo poprzez zakup kart charytatywnych, aż po partnerstwo generalne zawiązane w 2000 roku. Do tej pory IKEA przekazała na działania UNICEF ponad 190 mln dolarów.

Współpraca UNICEF z IKEA rozpoczęła się od programu zwalczania przymusowej pracy dzieci. UNICEF wspierał firmę w opracowaniu kodu postępowania i zasad współpracy z podwykonawcami, tak, by prawa dzieci były zawsze przestrzegane.

Od ponad 10 lat IKEA (teraz za pośrednictwem Fundacji IKEA) wspiera działania UNICEF na rzecz dzieci przekazując wsparcie finansowe i rzeczowe na konkretne programy, kupując karty charytatywne UNICEF oraz promując działania UNICEF wśród pracowników i klientów sklepów IKEA na całym świecie. Jedną z bardziej rozpoznawalnych akcji jest charytatywna kampania „1 euro to majątek”.

Podczas prowadzonej pod koniec każdego roku akcji ze sprzedaży każdej zabawki pluszowej oraz książki IKEA Foundation przekazuje 1 euro na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez UNICEF i Save the Children. W 2017 roku fundusze trafiły do Chin, Indii, Indonezji oraz Kenii, z czego ponad 1 mln złotych zostało zebrane i przekazane przez UNICEF Polska.

Dowiedz się wiecej