Grajmy o bezpieczeństwo dzieci!

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
UNI144416

Najważniejszą akcję charytatywną wiosny 2015 roku w Polsce Legia Warszawa rozpoczyna we współpracy z UNICEF Polska! Już 1 marca, podczas meczu Legia Warszawa – Podbeskidzie Bielsko – Biała będziemy zbierać pieniądze na  program edukacyjny „Baw się i bądź bezpieczny”, który poprawi bezpieczeństwo polskich dzieci.

Charytatywna Wiosna Legii Warszawa to przede wszystkim projekt społeczny, w którym wszystkie osoby związane z Klubem – pracownicy, kibice, sponsorzy, partnerzy medialni oraz byli i obecni sportowcy wszystkich sekcji pomogą wspólnie wybranym inicjatywom charytatywnym.

Charytatywna Wiosna Legii Warszawa to pierwszy taki projekt społeczno-charytatywny w historii Klubu i polskiego sportu. Do akcji zaprosiliśmy fundacje i stowarzyszenia, których działalność jest zbieżna z historią, ideałami i wartościami Legii. Chcemy pomóc zarówno w wymiarze ogólnopolskim i lokalnym, tym, którzy już są naszymi kibicami i tym, którzy jeszcze nimi nie są. – mówi Wiceprezes Zarządu Jakub Szumielewicz. - Mamy nadzieję, że rezultatem współpracy będzie zbiórka pieniędzy w maksymalnym zakresie, a każdy kibic, który przyłoży się do niej swoją obecnością będzie zadowolony z pomocy niesionej przez partnerskie podmioty.

Pierwszy mecz akcji zostanie zrealizowany we współpracy z organizacją o międzynarodowym zasięgu, która walczy o dobro dzieci na całym świecie. UNICEF, co warto podkreślić, po raz pierwszy wszystkie zebrane podczas meczu środki przeznaczy na akcję edukacyjną dla dzieci w naszym kraju.

W Polsce w wyniku wypadków ponad 300 tysięcy dzieci rocznie  doznaje uszczerbku na zdrowiu lub urazu, a około 1000 dzieci  ponosi śmierć. Musimy to zmienić. Projekt „Baw się i bądź bezpieczny” cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem wśród placówek współpracujących z UNICEF Polska. W dwóch pierwszych edycjach akcji wzięło udział około 200 tysięcy dzieci. – mówi Dyrektor Generalny UNICEF Polska Marek Krupiński. – Tym razem chcemy zwrócić uwagę na znajomość zasad pierwszej pomocy, które mogą okazać się niezbędne w każdej sytuacji – nawet podczas zabawy, czy uprawiania sportu – tłumaczy.

Kluczowe znaczenie dla realizacji projektu w tym roku ma wsparcie kibiców. To od nich zależy, jak wysoką kwotę będziemy mogli przeznaczyć na przygotowanie i przeprowadzenie akcji „Baw się i bądź bezpieczny”. 

Przypominamy zasady:

  • Jeśli na mecz zostanie sprzedanych 20 tysięcy biletów, do UNICEF Polska trafi 1 PLN z każdego biletu, co pozwoli na dotarcie do około 300 tysięcy dzieci ze specjalnymi materiałami o pierwszej pomocy!
  • Jeśli na mecz zostanie sprzedanych 25 tysięcy biletów, Legia Warszawa przekaże 2 PLN z każdego biletu, a UNICEF Polska obejmie 300 tysięcy dzieci kompleksowym programem edukacyjnym związanym z bezpieczeństwem dzieci „Baw się i bądź bezpieczny”!
  • Jeśli na mecz zostanie sprzedanych 30 tysięcy biletów, Legia Warszawa przeznaczy aż 5 PLN z każdego biletu, a za te środki UNICEF Polska nie tylko zorganizuje program „Baw się i bądź bezpieczny” dla 300 tysięcy dzieci, ale także zrealizuje kampanię medialną, które celem będzie dotarcie do dzieci i rodziców w całej Polsce!

Już 1 marca, podczas meczu Legia – Podbeskidzie możemy więc zebrać na tak szczytny cel aż 150 tysięcy PLN! UNICEF troszczy się o bezpieczeństwo dzieci na całym świecie. W krajach takich jak Polska, organizacja realizuje swoją misję poprzez działania edukacyjne i taki właśnie projekt wspieramy dziś. Akcja „Baw się i bądź bezpieczny” poprawi bezpieczeństwo dzieci w Polsce. Dlatego zachęcam wszystkich do przyjścia na mecz Legii Warszawa z Podbeskidziem Bielsko-Biała. Im więcej nas będzie tym szerszy program edukacyjny UNICEF Polska zrealizuje w szkołach tej jesieni – zachęca Robert Korzeniowski, wspierający UNICEF Polska w ramach Charytatywnej Wiosny Legii Warszawa.

Charytatywna Wiosna Legii Warszawa to oczywiście pierwszy taki projekt o zasięgu ogólnopolskim w historii polskiego sportu! Mamy nadzieję, że powodzenie naszej akcji zainspiruje pozostałe sportowe kluby i organizację do tworzenia tak wspaniałych inicjatyw!

Zapraszamy do lektury wywiadu z Łukaszem Nowickim na stronie: Legia.com 

Zobacz również

DE LEGE ARTIS kolejny rok w programie „Firma z Sercem”

DE LEGE ARTIS kolejny rok w programie „Firma z Sercem”

DE LEGE ARTIS Sp. z o.o. przedłużyła udział w programie „Firma z Sercem”. Wspólnie z UNICEF Polska dba o to, aby każde dziecko mogło prawidłowo się rozwijać, ciesząc się pełnym zdrowiem i bezpieczeństwem.

Więcej
Wyniki ankiety Europe Kids Want 2024

Jakiej Europy chcą dzieci? Sprawdź wyniki ankiety Europe Kids Want 2024

Konflikty zbrojne oraz zdrowie psychiczne – to obszary, z którymi wiążą się najpoważniejsze obawy dzieci i młodzieży w Unii Europejskiej. Znamy wyniki ankiety Europe Kids Want 2024, która została opracowana we współpracy z dziećmi i dotyczyła najważniejszych dla nich tematów.

Więcej
UNICEF Polska podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach

UNICEF Polska podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach

Współczesna dynamiczna i złożona rzeczywistość gospodarcza coraz częściej pokazuje, że efektywnie prowadzony biznes powinien brać pod uwagę także kwestie społeczne i humanitarne. O wzajemnych benefitach dobrze zbudowanych i starannie prowadzonych relacji sektora pozarządowego oraz świata biznesu mówić będzie Renata Bem, Dyrektor Generalna UNICEF Polska, podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 7-9 maja 2024 r. w Katowicach.

Więcej