Ponad 10 mln euro od IKEA na edukację dzieci – zakończyła się 12. edycja akcji „Pluszaki dla Edukacji”

Ten tekst przeczytasz w 3 minuty.
Pluszaki dla edukacji

Kolorowe, miękkie, wesołe pluszaki znów urzekły odwiedzających sklepy IKEA i okazały się wielkimi bohaterami.

To dzięki temu IKEA Foundation może przekazać organizacjom partnerskim – UNICEF i Save the Children aż 10,1 mln euro. Na początku stycznia zakończyła się bowiem 12. edycja akcji „Pluszaki dla Edukacji”, której celem jest wsparcie programów edukacyjnych w najbiedniejszych regionach świata. Dzięki polskim klientom udało się pobić zeszłoroczny wynik. Kupili oni łącznie 236 tysięcy pluszowych zabawek i książeczek dla dzieci i właśnie taka suma euro dołączyła do globalnej puli środków IKEA Foundation. W tym roku klienci odwiedzający polskie sklepy IKEA chętniej wspierali także lokalne placówki medyczne i fundacje, dzięki czemu udało się im przekazać 9,5 tys. pluszaków. To o 1,5 tys. więcej niż podczas zeszłorocznej akcji.

„Pluszaki dla Edukacji” to kampania, która ma już swoich wiernych fanów, a jak pokazują dane, angażuje się w nią coraz więcej osób.

Nic dziwnego, skoro jej bohaterami są urocze pluszaki, a beneficjentami najważniejsi ludzie na świecie – dzieci. W tym roku po raz 12. klienci IKEA udowodnili, że mają wielkie serca. Ze sprzedaży pluszaków udało się bowiem zebrać aż 10,1 mln euro. Środki te trafią do 18 krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do edukacji. Pieniądze przekazane przez IKEA Foundation pozwolą zapewnić najbiedniejszym dzieciom możliwość pójścia do szkoły, a tam gdzie to konieczne sfinansują także szkolenia dla nauczycieli i materiały edukacyjne.

Polska cegiełka

Jesteśmy dumni, że nasz wkład w zbiórkę środków, w ramach kampanii „Pluszaki dla Edukacji”, jest z roku na rok coraz większy. Świadczy to o tym, że nasi klienci, pracownicy, ale też media coraz chętniej angażują się w akcję, za co z całego serca im dziękujemy – powiedziała Katarzyna Balashov, Deputy PR Manager IKEA Retail.

Kwota 236 tys. euro, czyli przeszło 1 mln zł to polska cegiełka dołożona do dzieła jakie od 12 lat IKEA Foundation tworzy wspólnie z organizacjami partnerskimi – UNICEF i Save the Children. Fundusze zebrane w Polsce przeznaczone zostaną na programy edukacyjne UNICEF, w tym na działania mające na celu zapewnienie dzieciom kontynuacji nauki w krajach ogarniętych konfliktami, katastrofami i epidemiami.

Środki z zeszłorocznej zbiórki służyły nam przez cały ubiegły rok. Poza standardowymi programami edukacyjnymi, UNICEF sfinansował z nich m.in. pomoc dla dzieci z Sierra Leone, w trakcie śmiertelnej epidemii eboli. Zebrane fundusze pozwoliły na dotarcie do dzieci i ich rodzin z niezbędnymi informacjami ratującymi życie, a także pozwoliły dzieciom na kontynuację nauki, pomimo zamknięcia szkół, za pomocą specjalnych programów radiowych. To pokazuje jak duże znaczenie ma pomoc finansowa przekazywana nam przez IKEA Foundation – powiedziała Katarzyna Kordziak-Kacprzak, Dyrektor ds. Fundraisingu UNICEF Polska.

All Soft Toy Characters

Pluszaki dla najważniejszych ludzi na świecie

W Polsce akcja „Pluszaki dla Edukacji” ma także wymiar lokalny. Wszystkie sklepy IKEA w okresie od 9.11.2014 do 3.01.2015 roku zachęcały swoich klientów do wspierania lokalnych organizacji partnerskich. Pluszaki zakupione podczas akcji można było wrzucać do specjalnego pojemnika ustawionego za linią kas. W Krakowie, Łodzi, Gdańsku i Katowicach zbierano je dla małych pacjentów placówek medycznych – pogotowia ratunkowego i centrum zdrowia dziecka. Natomiast Warszawa, Wrocław i Poznań wspierały fundacje i hospicja dla dzieci.

Jak pokazują dane, lokalne zbiórki cieszą się coraz większym powodzeniem wśród klientów. Łącznie zebranych zostało bowiem 9506 pluszaków, czyli o 1,5 tysiąca więcej niż w roku ubiegłym. Najwięcej w Krakowie i Łodzi.

W tym roku akcji „Pluszaki dla Edukacji” towarzyszył także globalny konkurs rysunkowy. Spośród prac nadesłanych do centrali IKEA z wszystkich krajów, jury konkursowe wybierze 10 najciekawszych, które zostaną wyprodukowane i trafią do przyszłorocznej kolekcji bohaterskich pluszaków. Wyniki konkursu zostaną przedstawione w lutym br.

Zobacz również

Prawa dziecka to nasz priorytet – spotkanie organizacji pozarządowych

Prawa dziecka to nasz priorytet – spotkanie organizacji pozarządowych

Ratyfikując Konwencję o prawach dziecka polski rząd zobowiązał się do przestrzegania zapisów tego dokumentu oraz regularnego raportowania postępów z ich realizacji. UNICEF Polska i inne organizacje pozarządowe spotkały się, aby omówić wspólne działania niezbędne do prowadzenia skutecznej polityki na rzecz dzieci.

Więcej
Jak radzić sobie ze stresem

Jak radzić sobie ze stresem

Roli rodzica może towarzyszyć prawdziwy rollercoaster uczuć — od poczucia szczęścia i miłości przez zmartwienie, niepokój, a potem znowu radość. Taka zmienność nastrojów potrafi być stresująca. Poznaj proste i sprawdzone sposoby na zmniejszenie negatywnego wpływ stresu.

Więcej
Jak rodzic może zadbać o siebie

Jak rodzic może zadbać o siebie

Rodzicielstwo jest trudne. To praca na pełen etat i wielu rodziców przedkłada dobro rodziny nad swoje własne. Warto być jednak świadomym, że zaspokojenie swoich własnych potrzeb psychicznych i fizycznych korzystnie wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na samopoczucie naszych dzieci.

Więcej